Pousin Puutarha on saanut runsaasti medianäkyvyyttä sen jälkeen, kun se keväällä 2019 aloitti projektin 80-vuotishistoriikkinsa kokoamiseksi. Ensin kiinnostuksen kohteena oli kauppapuutarhan historia, tänä vuonna uusi salaattilajike Juicy ja sen uusi ekologinen pakkausmateriaali paperilaminaatti.
Näkyvyys ja kuuluvuus ovat tulosta Pousin Puutarhan toteuttamasta mediayhteistyöstä ja sen rinnalla aloitetusta sosiaalisen median viestinnästä.
Satunnaisseurannan mukaan reilun 15 kuukauden aikana joka kuukausi suomalaisessa mediassa ilmestyi keskimäärin ainakin yksi Pousin Puutarhasta kertova juttu, osa verkossa, osa painetussa julkaisussa, osa molemmissa.
Pousin Puutarhasta kertovia artikkeleita on julkaistu muun muassa Puutarha & kauppa -lehdessä, Puutarha-Sanomissa, Maku-lehdessä, Helsingin Sanomissa, Iltasanomissa, Suomen Kuvalehdessä, Kymen Sanomissa ja Reimarissa. Lisäksi toimitusjohtaja Jarmo Pousia on haastateltu radioon.
Historiikkiin kohdistunut kiinnostus ei tullut yllätyksenä, sillä puutarhayritysten historiikit ovat Suomessa harvinaisia. Lisäksi kirja on myös tarina kauppapuutarha-alan kehityksestä ja kertomus koko suomalaisen kasvihuoneviljelyn vaiheista yli 80 vuoden ajalta.
Juicy-salaatin ja sen uuden, ympäristöystävällisen pakkauksen saama julkisuus on yllättänyt toimitusjohtaja Jarmo Pousin myönteisesti.
– On ollut palkitsevaa huomata, että media on kiinnostunut yrityksemme tuotteista ja haluaa kertoa niistä suurelle yleisölle, toimitusjohtaja Jarmo Pousi sanoo.
Tutustu Pousin Puutarhasta kertoviin verkossa julkaisuihin artikkeleihin:
http://www.reimari.fi/2020/03/31/jaasalaatti-on-jo-peruskauraa-mutta-nyt-tulee-juicy/
https://puutarha-sanomat.fi/arkistot/18592
https://puutarha-sanomat.fi/arkistot/18672
https://www.editorhelsinki.fi/artikkeli/salaattia-suomalaiseen-makuun/
https://ilmastonmuutosinfo.fi/vastuullinenkuluttaja/juicya-suomalaiseen-makuun